Sunday, May 11, 2014

EN & JP - One Saturday Afternoon with My Friend 友だちと過ごすある土曜日の午後

We saw this vaseful of strong presence
in front of one of my favorite stores called Holidays in Makawao.
  マカワオにある私の大好きなお店の一つ、Holidaysという服屋さんの
前に飾られていた、存在感のあるお花。

One Saturday, my friend Nao-chan and I had a nice afternoon together.

She is a great friend. She is a wonderful friend.
She is one of the first people who help me whenever I am in need of it, like when I get sick.
She always brings me something to eat.
She helped me tremendously when I moved the last time. (Here is a blog entry about that.)
She makes me laugh when I could use some laughter.
She shares her life experiences and her advise in a way that I can really hear and appreciate.
She is like a great big sister I always wanted to have (but couldn't because I was the first-born child).

(JP) 
ある土曜日の午後、友だちの直ちゃんと一緒に過ごしました。
直ちゃんはすてきな友だち。直ちゃんは素晴らしい友だち。
直ちゃんは助けが必要なときにすぐに来てくれる友人の一人。風邪ひいたときとか。
何か食べるもの持ってきてくれる。
最後に引っ越したときは、すっごーく手伝ってもらいました。
(そのときのブログはこちら。)
笑いが必要なときに笑わしてくれる人。
人生経験をシェアしてくれて、アドバイスも本当に「ふんふん」と思えるように話してくれる。
ずっと欲しかったけど無理だった(私が第一子なので)お姉ちゃんが出来たような感じ。


Cute tea bags at Market Fresh Bistro

  マーケット・フレッシュ・ビストロというレストランのかわいいティーバッグたち


Nao-chan, did you pick one?

直ちゃん、選んだ?


A really nice teapot

こんなすてきな急須


We walked around and checked different stores in Makawao and bought these rings together (similar designs but not the same) at a store called Collections.
They look like insects which I love.

I appreciate having great friends.

(JP)
直ちゃんと一緒にこの指輪を買いました。Collectionsというお店で。(似てるけど同じデザインではない)。
私の大好きな昆虫くんたちに似てるなと思います。

すてきなお友達に感謝。

No comments:

Post a Comment