Saturday, June 21, 2014

EN & JP - Hana Camp Summer ハナでのキャンプ


Toward the end of June, my dance teacher (Sarala), her husband (Robert), her children (Yasi and Sy), and I went to Hana to camp.

6月後半、私の踊りの先生であるサララと、旦那さん(ロバート)と、二人の子ども達(ヤスミナとサイラス)と一緒にハナでキャンプしてきました。


We stayed at the Waianapanapa State Park.
To camp here, you need to obtain a permit in advance.
It's a very simple process. You can do it on the website.

ハナにある州立のワイアナパナパ公園でキャンプしました。
ここでキャンプするには、前もってパーミット(許可)をもらわないといけません。
でもそのプロセスはとっても簡単。オンライン上で出来ます。


Yasmina studying something in her sight.

何かを真剣に見つめているヤスミナ。


Syrus found something.

サイラスも何か見つけたみたい。


Sy trying to fit the sticks together.
For a second, I thought he had an angel wing.

When we camp or do any activity in nature, I love to see how children become keenly aware of their surroundings and study them with genuine curiosity. 

どうやら、二つの枝をくっつけようとしているみたいです。
一瞬、彼の左側に天使の羽根が生えたのかと思いました。

キャンプにしても何のアクティビティにしても、自然の中にいるとき、子ども達がたちまち周りの環境を鋭く意識し始め、興味津々に観察し、関わり合うのを見るのが私は大好きです。


A rainbow welcomed us.

虹が迎えてくれました。



Wordlessly, speechlessly beautiful.

言葉にならない美しさ。


An evening walk
I could not help but to take this lovely shot of Robert and Sarala.

夕方の散歩
ロバートとサララのすてきな後ろ姿を撮らずにはいられませんでした。


The kids also took the walk.
(Yasmina's friend joined us at the camp site.)

子ども達もずんずん歩いていきます。
(ヤスミナのお友達も合流しました。)



A flower we found during the evening walk.

夕方の散歩をしているときに見つけた花


Such a beautiful design...

なんて美しいデザインなのでしょう。

No comments:

Post a Comment