Wednesday, July 16, 2014

EN & JP - birthday 4.5


Joshua had his birthday in July, so I enjoyed making some sweets for the party, which he named "birthday 4.5."

ジョシュアの誕生日が7月だったので、パーティーのお菓子作り楽しませてもらいました。
彼曰くパーティ―の名前は「birhtday 4.5」だそうです。


This is for ice cream pie (above)
(The first photo is a little melted)

アイスクリームパイを作っているところ
(一番上の写真は少し溶けてしまったところ)


Pumpkin Pie (before baked)

焼く前のパンプキンパイ


Making granola bars...

グラノーラバーも作りました。








Quinoa salad with Mizuna and walnuts

キンワと水菜とクルミのサラダ


His friend kindly let us use his property to host the party.
Everybody enjoyed this epic water slide! Adults were like kids once again.
It was nice to see him smiling surrounded with his dear friends and family.

ジョシュアの友人が、彼の土地をパーティーのために提供してくれました。
このすっごーく楽しい手作りウォータースライドで、大人も子どもに返り、みんなで楽しい時間を過ごしました。
沢山の友人と家族に囲まれて、嬉しそうにニコニコしている彼の顔を見れて良かったです。


Joshua going down with a GoPro camera

GoPro持って滑ってます


I tried it, too.
It's quite long.
At the end, you dive into a man-made pond.

私もやりましたよ。
結構長いです。
最後は人工の池にボトンと落ちます。


It starts off slowly, and then it gains speed!
(I will paste the videos below.)

最初はゆっくり始まって、どんどん加速していきます。
(下にビデオを貼っておきます。)




When I tried with a boogie board, it was faster than without it.
I almost flew over the edge of the pond :-)

ブギーボードと一緒に滑ったときは、もっと加速しました。
池の向こう側に落ちるところでした(笑)。

No comments:

Post a Comment